Resep: Sedap Kari Daging

Kari Daging. Sajian kari daging adalah salah satu hidangan nusantara yang memiliki cita rasa lezat yang begitu nikmat. Hidangan ini melibatkan banyak bumbu dan rempah yang begitu kaya, sehingga mungkin. Kari kambing atau daging sesuai dimakan begitu sahaja dan sesuai.

Kari Daging Resepi Kari Daging Guna Periuk Tanah Liat. Alhamdulillah, sepanjang beberapa kali menggunakannya ianya tidak berlaku. Dan dari apa yang saya perasan, periuk tanah liat seakan menyerap haba lebih. Kamu dapat mencoba Kari Daging menggunakan 10 bahan dan 3 cara. Begini cara Anda mengolahnya.

Bahan-bahan Kari Daging

  1. Persiapkan 500 dari daging sapi (bisa di ganti ayam/kambing).
  2. Anda memerlukan 1 genggam dari bawang merah.
  3. Anda memerlukan 2 cm dari jahe.
  4. Siapkan 3 sendok makan dari rempah kari daging.
  5. Persiapkan secukupnya dari Gula merah,garam, penyedap.
  6. Anda memerlukan Secukupnya dari minyak goreng (untuk menumis).
  7. Persiapkan 1 ruas dari kayu manis.
  8. Anda memerlukan 2 biji dari pelaga Hindi.
  9. Persiapkan 500 ml dari santan kental.
  10. Persiapkan Secukupnya dari air.

Kari daging, kari ayam , kari udang, kari ketam, kari telur rebus…. Kuah kari lak kalau yang pekat tuu sedap dibuat cecah sama roti. Resepi Kari Daging Pekat - Sebenarnya, saya seorang penggemar kari tetapi tidak peduli betapa saya suka hidangan berasaskan daging saya seperti kari udang. jadi jika saya membuat kari daging. Kari daging adalah menu yang sangat famous dan digemari masyarakat kita.

Kari Daging caranya

  1. Belnder bawang merah+jahe,lalu tumis dengan bumbu lain sampai harum.
  2. Masukkan daging dan tambahkan sedikit air(sampai daging terendam).
  3. Biarkan sampai air menyusut lalu tambahkan perasa dan santan aduk-aduk sampai naik minyak, seterusnya tes rasa.

Mana tidaknya, kari daging ini boleh dikatakan sesuai untuk dihidangkan bersama dengan pelbagai jenis menu lain. Siapa suka makan gulai pasti akan mengakui kari daging utara yang paling sedap. Pengaruh India di negeri-negeri sebelah utara membuatkan mereka banyak menggabungkan rempah dalam masakan. Biasanya, roti ini disuguhkan dengan kari daging. Roti jala biasanya disajikan saat acara besar seperti lebaran dan acara keluarga.

Comments